Monday, December 5, 2016

Photograph

 

Planned to help mum to paste all the old photographs to a new photo album but ended up looking to all those old photographs and sharing stories.

It was good to saw those old photographs, back to those good old years.

My eyes were wet when I looked back to one of my photos, back when I was a kid in 2 or 3. I don't know why, I felt that girl in the photo makes me feel so warm, that girl was simple, nothing to worry about, happy and real.

All of those old photographs brought back a lots of memories.

When I was small, and Christmas trees were tall, don't ask me why, but time has passed us by. How are you doing little girl? Still had the same dream that you always dreamed about? Still happy and has no worry? Still that simple and real? I hope you're still doing the same there, stay happy forever!

好想念当年那个无忧无虑, 单纯又真实的自己。当年那个无忧无虑、单纯又真实的女孩,别来无恙?希望你还是那么开心、单纯又美好!❤

We keep this love in this photograph
We made these memories for ourselves
Where our eyes are never closing
Our hearts were never broken
Times forever frozen still


时光走过静默的窗边 阳光在一次爬上桌面
回忆充满了整个房间 我们最美的故事 一幕一幕在脑海中浮现

当我们的诗已泛黄 故事也变老
当你不再红着眼眶 我也不再笑
那时的南开记得 我们也记得 南枝盈盈 秋声冬影


我怕没有人爱 不算存在 生命剩空白
却忘了我应该诚实对待当年那女孩

假如你看见我 这样的我
窝在个角落
会闪躲 还是说 你更爱我?


当我努力做个完美的小孩
满足所有人的期待
你却不讲 你的愿望
怕增添我肩上重量


我怎么变这样? 一点都不坚强
不过就是受伤 何必颓废成这样
就算心还是一样 即使多个肩膀
可也回不到那个模样

我怎么变这样? 一下就要绝望
你不是不善良 而是我太不坦荡
就让牵你的手掌 用力扒开土壤
掩埋掉落下的滚烫


我怎么变这样? 变得这样倔强
每一步的地方 每一站都不会忘
舞台上远远的光 落在我的肩膀
想起第一次那个模样

我怎么变这样? 变得这样疯狂
用这灿烂时光 绽放不一样的光
就算黑夜太漫长 风景全被遮挡
抬头就有一片星光


我想我没成熟到
能理解 离别

你还在寻找什么
是否已丢失太多
这里每一种答案
都不适于你和我
你还在寻找什么
是否被天真略过
这里每一次成长
痛而绝决但我还是我
你说


我画在你手掌上的蝴蝶 飞走了吗?
青春是操场奔跑的我们
不要担心受伤 勇敢的朝梦想 闯一闯

能不能别轻易 就说了再见
快门按下 手牵着手 暂停童年


我们的故事不老 我们的青春不散
不需告别也无需伤感




#PLSY

No comments:

Post a Comment